Thursday, June 14, 2012

Let's bake


Semenjak dua menjak rajin cuba resepi baru ni tetiba jumpa resepi yg sesangat best ( bagi aku la )..resepi chicken pie..semestinya dari blog Kak Azie..tgk mmg marbeles..kecor air liur..so tgh best fokus kat ingredient dia terperasan yg resepi ni kena bakar dalam oven...alamak..camna ekk..sebanyak-banyak barang dalam rumah aku benda ni plak yang tak ada..hancur perasaan..chewah..camna ni..teringin nk cuba ni..ada sesapa yang baik hati nak perabih duit belanja oven kt i tak..huhu

Dengan tak tunggu-tunggu lagi aku menyusun ayat membodek Mr Hubby tercinta..dan Mr Hubby dengan relanya membiarkan diri di'pow' oleh isteri tersayang..kehkehkeh..walaupun oven yang dihadiahkan tu tak seperti yang diidamkan tapi i'm so glad he did..biasa la..idam yg ohsem..


Mengidam yg ni..huhu
Dapat yang ni..


Sebenarnya kalau Mr Hubby nak beli yg first tu pun mana nk letak..sbb dapur aku mmg kecik..then dah buat kitchen kabinet pun..tak tahu la kalau buleh ejas letak memana..tapi konfiden aku rasa tak boleh..peti es pun nyaris nk kena letak kt luar..

Anyway thank you darling for making my dream come true..for supporting me..(walau kekadang dia ckp aku suka mengarut..)..projek pertama aku buat ialah moist chocolate cake..naper tak buat chicken pie yg ohsem sgt tu..sbbnya si kecik tu beria sgt..siap minta tolong lagi..so untuk tidak menghampakan dia aku buat la chocolate cake tu..

Resepi dari Kak Azie la..sapa lagi..dia ni mcm aku punya mentor la..walau tak kenal pun tapi semua masakan yang aku intend nk buat semua Kak Azie ada..love her blog..


Seriously sgt moist..yummy

So, next project will be red velvet cake or pizza..barang semua dah beli..so let's see what happen next..

C y'all..


No comments:

Post a Comment