Saturday, June 30, 2012

JJCM - Ana Ikan Bakar Petai


Biasanya satu-satu blog tu berkisar tentang satu perkara utama jer..cam personal..resepi..restoran yang dilawati..konon-konon cam segmen jalan-jalan cari makan..sekarang ni blog aku dah ala-ala caca marba..sekejap citer pasal personal..kejap citer pasal masak memasak..resepi bagai..dan ni nak cakap pasal kedai makan plak dah..hehe..ala..pelbagai sikit..tak salah kan..tapi aku maybe akan continue utk post pasal resepi sebab bagi aku sekurang-kurangnya ada gak ilmu yang dikongsi walaupun tak seberapa..dapat gak pahala kan..insyaallah..

Ni sambungan citer pasal aku jalan-jalan pada hari Sabtu semalam..actually dah lama aku usha nak pergi restoran ni..tapi nak bagi tahu Mr Hubby tak sampai hati plak..dia super duper busy..nak merengek yang bukan-bukan rasa cam tak patut..so aku simpan je la niat tu..sampai la minggu lepas dia tak fly langsung so aku pun ajak la dia..alhamdulillah dia ok..best..hari-hari aku remind dia..hehe


Dekat pukul 7 hampir penuh restoran ni..

Dok usha blog kengkawan yg citer psl Restoran Ana Ikan Bakar Petai ni..katanya ramai org..aku pun plan nk pergi awal...Mr Hubby tak suka tempat yg crowded so kitaorang pergi lepas Asar..dalam pukul 5.30 petang..sampai pukul 6..tempat parking dah penuh..kami parking tepi jalan..tapi disebabkan kedai dia besar jadi tak de masalah nk cari tempat duduk..aku pun terus pilih lauk utk dinner..aku ambik ikan siakap bakar petai..udang masak pedas..sotong celup tepung..tomyam dan telur dadar..ralat gak sebab sayur tak de..kata pelayan tu stok tak sampai..dan last but not least appetizer..kopok lekor..hehe


Muka control macho anak bujang mama

Ala masamnya muka..muka bangun tido

Menu

Udang masak pedas




Kopok lekor yg best

Tomyam yg rupa tak sememeh tapi boleh tahan

Telur dadar..tak pernah tinggal

Sotong celup tepung

Ikan bakar petai..punya la banyak petai dia letak


Overall semua makanan kat sini boleh tahan..aku bagi markah 7/10..terutama udang..sangat fresh..Mr Hubby kata tak menghampakan..siap berkenalan dengan owner dia..hehe..total semua tu termasuk air durian belanda..kelapa laut dan teh o ais limau RM88++..mahal ke? Mahal gak la..tapi ok jer..

Note: Masa on the way balik..nampak org jual durian..singgah makan lagi..layan la kehendak anak dan bibik..BIBIK??..ngada tul ler..

Rambutan gading..my feveret

Durian kampung gred B..bestttttt

Hari yg kenyang sesangat..lari diet aku..huaaaa..


No comments:

Post a Comment