Saturday, June 16, 2012

Kas D'Boutique


Hari ni mmg rasa hangin jer..dah lama kan x de citer-citer yg hot cam ni..dan sebenarnya pun tak nak dah post entry hangit ni..tapi hati mmg tak puas hati..nga saper sebenarnya ni.. Actually tak puas hati dengan butik Kas ni..pasai apa? Pasal baju raya la..dah la jahit awal lg..dapat2 baju mcm ukur org lain..bukan nk ckp aku kurus ke apa..namanye jahit baju kurung moden tp besar mcm jahit baju kurung biasa..ckp la ko nk jahit baju kurung biasa ler kan senang..lg tak puas hati sebab upahnya mahal gak..sepasang RM150.00 tp hasilnya cam hampeh.. 

 Aku mmg bermasalah nk cari tailor dari tahun lepas..lepas gaduh dgn tailor kt kampung aku yg lagi la hampeh tu aku mmg pening tiap kali nk htr baju..mesti korang ckp apsal la asik gaduh ngan tailor..mana la aku tak marah kt tailor kt kg aku tu..kawan aku hantar baju kat dia..dkt 2 tahun baru siap..boleh..bila aku call tak angkat..sms pun tak balas..pas tu bila aku suruh kakak aku pi tanya naper dia buat cam tu..katanya baju tu dia htr upah kerawang kt siam tp sbb sehelai jer dia malas nk pi ambik..sengal tak? Pas tu dia kata x jwb sms aku sbb x tahu nk ckp apa.. 

Berbalik pd Kas Butik..jauh plak melalut aku ni..hehe..tadi aku pergi la htr balik baju tu untuk dialter..aku cari budak yg ambil ukuran aku tu..nk tanya la..bukan apa..last year dia jahit mmg marbeles..ngam2 jer..tak kecik sgt..pakai pun selesa..budak tu tak de plak..datang sorang pompuan ni dengan muka masam kelat..tanya nk apa..mak aii..mcm aku dtg nk hutang duit ngan dia..aku ckp la nk alter baju..dia buat muka cam sioott..aku tahu apa yg dia pikir..dia ingat aku jahit kt tempat lain..aku terus ckp ngan dia yg aku mmg jahit kt situ..dia buat muka lagi..adoii..panas hati tul la..pas tu aku tanya mana budak pompuan yg selalu deal ngan aku tu..dia ckp budak tu dh berenti..hmmm 

Dia tak de pun nk check buku ukuran tu sebab baju yg dijahit kt situ mmg ada tag..nasib baik aku bwk baju ukuran yg tahun lepas..malas nk byk citer..aku suruh jer dia alter ikut baju tu..kang suruh ukur balik kang byk citer plak..muka da la cam siot..Minggu depan katanya boleh ambik..pas tu ambik no hp aku guna kertas kecik jer sekeping..kot la hilang ke..apa ke..hisshh..nk kena maki agak budak ni..pas tu aku ckp la pompuan yg dulu tu janji nk jahit sepasang lagi baju aku..dia tak nak..langsung tak de nk cuba2 ke apa ke..dia ckp kita tender sekarang..kalau saya ambik pun konfem x sempat siap..oooo..patut la baju aku rasa semacam jer..bukan tukang jahit biasa..dia pi tender kt org..cinabeng tul la..

Itu la kedai jahit melayu..bila rasa byk sikit job mula la buat bangang..caj org giler punya mahal tapi kualiti tak jaga..may be this is the last time aku jahit kt situ.. Yang aku susah hati ni mana la aku nk jahit baju aku lg sepasang tu..huhu..ada gak butik lain dekat area Seksyen 7 tu..butik Chantek pun ada..tp dengar citer butik tu pun sama jer lagaknya tak lalu aku..rega nk mahal servis cam sampah.. Sapa rasa volunteer nk jahit baju aku angat tangan...waaaa...tak cukup korum la baju raya aku tahun ni..

Sebenarnya bukan la niat nk tabur pasir kt periuk nasi diaorg..may be nasib aku tak baik..may be orang lain ok kot..cuma menyuarakan ketidakpuasan hati aku..tak cantik baju satu hal..tak pe la..still boleh alter..tapi tolong la layan pelanggan dengan baik..sebaik mana korang nak orang bayar atas kerja korang..

 

1 comment:

  1. kene same jgk.. baru je amik tgh ari td.. pkai baju mcm saiz XL.. rasa mcm nk nangis sb nk pkai utk majlis kawen abang.. bayar RM250 tp jahitan SGT2 menyedihkn.. kenapa la ko jahit baju aku mcm ni.. ape la salah aku kat ko.. :'(
    guys... tolong sgt2 jgn pegi kedai ni.. bkn nk hasut tp kalo da kene sendiri xkn nk bg org lain kene jgk..

    ReplyDelete