Tuesday, May 6, 2014

The Help




Dear diary..hari ni rasanya nk popet2 jer..ye la sebulan satu post pun susah nk tulis..bz bebenau gaknya..bz melepet kt umah..sungguh la tak produktif..bangun..pastu melepet..bangun lg..exercise mulut..melepet lg..hee

Anyway citernya hari ni..apa lg..psl bibik aku la..huhu.. bibik yg keenam telah berjaya dihantar pulang dengan jayanya 8 bulan lepas..grrrr..yeah..mem besar telah kembali menjadi mem kecik besar..hai..mmg takde luck la aku dengan maid ni..dpt yg bersih byk tipu daya..dapat yg nk kerja pengotor yg amat..dpt yg tua suka mengarah..dapat yg muda sibuk nk kahwin bagai..dapat yg cerdik sakit plak..nk kena mandi bunga ke air longkang..hee..bunga of course utk aku..air longkang utk bibik..yeahhh..majikan 1 bibik 0..hee..meroyan tahap gaban dh ni..

So nk tenangkan hati yg gundah gulana ni aku tgk la citer The Help..pernah tak tgk citer ni? mmg citer ni x sehebat titanic..atau fast n furious atau hantu kak limah balik rumah..hantu kak limah??..erkkk..hahaha..ok back in track..citer ni mengisahkan helper bangsa negro pada zaman dolu2..pelakon pun x lawa..berkisar zaman 50-60an i guess..layanan terhadap bangsa kulit hitam..sampai toilet pun kena asing..sbb katanya bangsa ni carry different diseases..pada mulanya aku tgk citer ni pun sbb pada masa tu..dh x de citer yg menarik walau byr rm185 untuk chanel yg ntah apa2 ntah kt asteruk tu..aku lyn jer la..mula2 bosan jer..lama2 makin syok..siap aku record lg..smpi anak bujang aku pun suka..dan hafal jln citer..

Nk dipendekkan citer..moral of the story..kisah majikan dan maid ni mmg sama jer di mana2..zaman bila pun..dpt maid yg baik..majikan wat hal...dpt majikan yg baik..maid plak naik tocang..aku ni pun bkn la baik sgt tp tak penah plak aku sepak terajang diaorg walau pun pecahkan set pinggan kesayangan aku..rosakkan tudung ariani aku..bakar kapet g aku beli dgn pakistan..huhu..

Yg lagi sakit hati..ejen yg janji nk ganti balik tu pun bukan selamba badak jer..ambik duit aku RM6.5k..cam byk jer ekk..tak kira..byk ke sikit..tu duit aku..kalau dia x ganti..mmg aku tak kan halalkan satu sen pun..emang dasar pencopet..tetiba sinetron..hee..ejen ni melayu ler..tp sama jer dgn ejen indon..nk untung buta2..janji manis..konon kalau tak puas hati boleh tukar..hampagas tul..

K la..chow dulu..penat dah merapu meraban..pas ni nk post resepi2 jer la..dpt kongsi ilmu..dan in sha allah dpt pahala..




No comments:

Post a Comment