Friday, December 31, 2010

Orientation Day

Hari ni merupakan Hari Orientasi Tahun 1 buat my dearie son DANISH HAIKAL RIDZUAN..dia mula2 cam takut jer..dah sampai sekolah pun diam jer..ye la..first experience..mama dia pun berdebar2..like Mr Hubby said, "mcm mak dia plak nk masuk sekolah"..hehe

Majlis diadakan dgn penuh berserabut..mana taknya..ramai giler cikgu yg bagi taklimat..budak2 mana nk dgr lama2..aku kt bahagian depan..dpt tgk aksi2 ganazzz bebudak ni..15 minit pertama ok lagi..pas tu mcm2 peel..ada yg menonggeng..gaya sujud..kasut dah pakai kat tangan la..sama gak ler dgn my precious tu..dah berckp tu..penuh gaya sambil showing off brg2 dia..ingatkan pesen anak aku jer..rupanya sama jer budak2 lain pun..haha..


Yang aku tak tahan sekali..parents punya attitude..mcm2..dari segi pakai..gaya..tambah yg gaya ober..betul x sesueiiiii..ada sorang tu siap pakai seluar pendek jeans..mcm nk gi pasar..sian kt cikgu..pakai ngalahkan mak2 datin..parents dtg selamba jer..ye la..kot ye pun nk simple..tak kan pakai seluar pendek..


Pas tu 'aktiviti biasa' dia bermula..pot pet pot pet..adoi..penat larang..dia buat derkk jer..kena plak dh jumpa kawan..mula la..pening aku..camna la cikgu2 nk melayan..satu kelas punya la ramai..lebih kurang 35 org..tu pun dh 6 kelas..


Walaupun penuh dgn tensen..penat..tp ini merupakan pengalaman yang tak boleh dibeli..sgt bermakna buat aku..huhu


1 comment: