Tuesday, December 28, 2010

FB Yang Boring


My dear diary..

Dulu..kalau tak dpt bukak FB..jiwa rasa kosong..rasa tak bermakna hari itu (chewah..)

Sekarang..meyampah giler tiap kali bukak FB..reason??

Boring kt mereka yg selalu sgt update status..yg selalu tu tak pe lg..asal tulis status jer marah org tu..asal update jer..maki org ni..pendek kata semua org keliling nih tak betul..x bagus..cam dia sorang jer yg ekceleng..

Boring kt mereka yg suka tulis status yg cam bagussssssssssss jer..dgn kata lain arrogant..atau ayat mudah..berlagak..sombong la..tak caya ? mmg ada..tulis ngan konfiden ..straight forward tak suka kt benda ni..kt si polan tu..tak perasan ke kalau apa yg dia tulis tu may be ada related dgn kawan2 ke..bangga ke boleh sakitkan hati org?? haisshh..

Boring gak kt mereka yg semua benda yg bgtau..nk showing off pun ye jugak..kadang2 ada benda personal pun nk bg tau..siap belum datang bulan pun nk update kt FB..logik ke tak..tahu la tu FB korang..tp korang kena ingat apa yg korang tulis tu akan appears kt wall orang lain..pleaseeeeeeeeeeeee la..do mind not sharing everything...nk muntah..wekkk..wekkk

Actually FB ni byk bg kebaikan gak kt aku..ye la ..setelah 20 tahun..aku dpt jumpa balik kawan2 sekolah rendah yg ntah ke mana sebelum ni..siap boleh wat reunion lg..tp lately byk sgt benda karut marut yg ada kt situ..plus manusia yg terover excited..main redah jer..menyakitkan mata dan hati..
Apa yg aku tulis kt sini sebagai peringatan kat aku jugak..sbb kita ni kadangkala boleh overlooked benda2 cam ni..mmg la kita nk share..tp biarlah berpada..sbb tu semua benda ada had dia..jgn sampai main FB menambahkan dosa..agak2 tak cukup lagi ke dosa lain yg sedia ada..masya Allah...


The only i wanna do right now is 5S..hehe..aku nk sisih (remove) semua manusia yg ober ini dan mereka yg tak de fungsi sgt kt FB aku..cuma masalah nk cari masa..sbb nk remove pun kena bukak..tgk..kot2 tersalah delete..kalau ada kawan2 yg aku terdelete pas ni..add blk ok..

1 comment: