Monday, July 9, 2012

Sikit-sikit lama-lama jadi....?


Hi..y'all..hehe..lama tak update..lama ke?..ye la kan dah agak rajin sekarang ni..sebenarnya banyak idea yang nak ditulis dan dikongsi tapi byk sungguh benda yg nak dibuat..asal balik umah jer..nak kena masak..hantar anak tuisyen..layan suami..bla..bla..

Kali ni just nak share..betapa obsesnya diriku sekarang ni dengan acara masak-memasak..dah start masak..aku pun start ler berjinak-jinak dengan bakery..sampai ke Bangi aku pergi semata-mata nak beli bahan buat kek whatsoever..sampai kawan-kawan cakap aku kena sawan masak..sawan masak tak pe..jangan sawan tangis..kang jenuh korang nak pujuk kann..

Sekali pergi..paling sikit..mesti habis jugak 5-6 puluh hengget..kalau seminggu sampai 3-4 kali pergi..cer kira..cer kira..adoii..aku siap jadi member lagi..hehe..teruk sungguh penangan minat ni..ish..ish..

Kalau dulu..asal nak masak jer....ala..yg ni tak de..yg tu tak cukup....last-last tak jadi masak..sekarang..tak de jer aku beli..mmg boleh bangkrap..huhu

Dulu..aku ada loyang ni satu jer..tu pun nak buat puding karamel..tu jer pun yg aku reti

Tapi sekarang..lihat la..pandang la..hikhik


Spring form - 3 beradik..
Loyang 4 segi..3 beradik gak..dah lama nak beli ni..


Loyang 4 segi besar..beli sebab tgk Kak Azie guna untuk bakar kek..beli gak la


Pizza pan


Beli benda ni kononnya nak buat akok..buat ke?..nanti ler


Loyang bulat 7.5 inci..beli sebab nak buat red velvet..


Pengayak..bukan pengayat tauuu..hehe


Loyang besar..first alat yg dibeli after long time   


Alatan spatula dan sebagainya..nak buat apa ntah byk2 tuuuu


Yg ni paling kelakar..semata-mata nak deko kek siap beli removable cake stand..




Papan pemotong..senang nak gelek pizza..

Timer

Cup & spoon
Hasil tangkapan dalam masa sebulan..ada berann


Sekian saja..fesyen show buat kali ini..hehe..lari tajuk pulak..insya allah semua alat ini akan digunapakai sehingga raya..itu yg konfem..sebab semua bahan yg nak buat biskut raya dah beli..kalau tak buat kena bebel la aku..


No comments:

Post a Comment