Tuesday, November 30, 2010

Cooking is Amazing

Dear diary..hari ni hari rajin sedunia..muahahahahaha..nk post entri baru..psl cooking..aaa..apa?? x caya?..wei aku boleh masak ok..not as good as chef but not bad also..perasan..

Actually ni ler salah satu minat aku yg org x kan jangka sbb semua ckp aku nmpk brutal..haisshh..Minat tu dh lama terendam dlm aku ni..hehe..kena pulak aku ambik ERT masa sek menengah dulu..bkn aku nak tp kelas dh penuh terpaksa masuk kelas ERT..terpaksa la jugak aku belajar masak..semua ok..ye la..cikgu ajar..masa praktikal org lain dpt bagus..aku dpt memuaskan jer..psl silap masuk bahan..nk masuk garam ..pi masuk tok aji..haha..pening sapa mkn..

Pas tu aku suka tlg kakak aku buat biskut raya..lepas kakak aku retired..aku ambik alih..hehe..kekadang smpi 10 jenis tuuu buat..ye la ..bahan basic sama..rasa nk biskut oren..letak perisa oren..nk yg coklat letak perisa coklat..hehe..kreatif kn..


Dah masuk U pun balik cuti semester mesti aku yg ambik alih masak..mak aku x suruh pun aku volunter...menu x lain...ayam sambal....sayur goreng....semua lauk aku nyambalkan....ayam....ikan....telur..itu jer yg aku pandai....bila dh makin tua...ermmm..tak nak lah tua..bila dh makin matured..hehe..mula la belajar masak ngan kengkawan..sharing si caring kan..kawan2 pun x kedekut ilmu..paling2 pun bleh surf internet cari resepi..

Finally..aku sekarang dh boleh masak masakan kg..ala siam..western..(belum habis belajar tau..)..buat dessert..bangga tau..hehe..sapa sangka budak yg selalu kejar bola boleh masak gak..

Things to be concluded...cooking is really amazing..bak kata seorang blogger..dari bahan-bahan mentah boleh bertukar jadi bermcm2 jenis masakan yg lazat..wahhhh



No comments:

Post a Comment