Thursday, May 26, 2011

Meatball IKEA tak halal?

Dear diary..missing me already?? hmmm..no worries..i'm still here..entry kali ni just nk share psl "ketidaksensitifan" puak2 k***r ni terhadap umat Islam...sgt menyakitkan hati..mengikut berita dr kengkawan yg post kt FB..rupanya meatball yg tersohor tu ada daging b**i..memang siot..kesian kt mereka-mereka yg dah termakan benda tu yang dikatakan halal sebelum oleh pengurus IKEA yg kalau tak silap MELAYU..ISLAM..yg kesian tu termasuklah aku..huhu..

Kalau sebelum ni aku mmg tak suka makan kt tempat2 mcm tu..tp bila ada kengkawan yg ajak..aku pun follow jer la..tp biasa aku mkn benda lain..tp hari tu nk dijadikan citer..balik kursus tak tau nk makan kt maner..so 2 cha ya nun aliff yg juga merangkap off mate..ajak makan kt situ..aku ngan sorang lg tu pun ikut ler..so terjadilah peristiwa termkn benda wek wek tu..haisshh geramnya aku..loya pun ye jugak..

Pas tu terdengar khabar yg kek secret recipe tu pun tak halal jugak..masya Allah..tapi aku baca berita pengurus Secret Recipe menafikan khabar tersebut..waallahualam..tp bg aku selagi tak betul2 konfem halal..tak nak aku makan..

Lihatlah betapa jahatnya diaorg yang nak merosakkan akidah kita orang Islam..dengan pelbagai cara..tak dapat secara keras..secara halus..tgk saja artis barat yg x senonoh tu..kita pun sama naik meloncat2 dengar lagu..kadang2 ada lirik yang mcm memuja tuhan mereka..kita pn main ikut jer la..astarghfirullah hal azim..


Melihatkan apa yg sedang berlaku sekarang ni..aku insaf..dan mohon kepada Allah supaya ditunjukkan jalan yang lurus dan benar..


No comments:

Post a Comment