Sunday, May 13, 2012

Ibu

Dua tiga hari ni sibuk semua org nk sambut hari ibu..sekarang ni semua ada hari masing-masing...dari hari ibu sampai la hari kanak-kanak..ok la..may be untuk menghargai ibu..tapi aku terpikir gak naper nak kena ada hari-hari plak..bukan kah sepatutnya kita mmg kena menghargai ibu tu selalu..

Dalam dok terpikir tu, terbaca statement dari Ustaz Azhar Idrus..katanya haram sambut hari ibu sebab itu cara orang Kristian..tapi ramai jugak yang tidak bersetuju dengan pandangan UAI..macam-macam yg dibahaskan. dalam FB pun banyak benau yg bagi pendapat..yg paling aku tak suka bila statement yg ditulis mcm pandai sgt..agak-agak la..bila ilmu setakat buku lali tapi bercakap mcm ilmu setinggi langit..hadoii..

Aku sendiri tak pasti yg mana lebih benar..sebab yang bagi pendapat bukan org biasa..ulamak..tapi yg bagi pendapat sebaliknya adalah org biasa..banyak juga blog yg menampilkan pendapat sendiri..yang dapat aku simpulkan kt sini adalah bila nk tegakkan jugak pendapat sendiri walaupun sebenarnya tak tahu kebenarannya mereka sanggup mengeluarkan bermacam-macam alasan..sungguh menakutkan..di zaman fitnah ini berteguh la dengan ulamak supaya kita tidak sesat..

Bagi aku yg kurang berilmu ini..aku rasa tak perlu la kita menyambut hari ibu..apatah lagi hari tersebut sama dengan hari kristian meraikannya..kalau benar ingin memberi penghargaan kepada insan bernama ibu..lakukan setiap hari..setiap waktu..doakan kebaikan untuk ibu..itu adalah yang sebaik-baiknya..waallahualam..



Mode: Aku sayang ibu!!

No comments:

Post a Comment